Z chwilą załączenia dystrybutora zostaje przekazany do elektroniki sygnał, który powoduje zapoczątkowanie sekwencji zerowania się wyświetlaczy, po czym nastąpi załączenie się pompy LPG i rozpoczęcie procesu tankowania. W trakcie zerowania liczydło elektroniczne przeprowadza test jego podzespołów i gdy test skończył by się wynikiem negatywnym, wówczas nie nastąpi załączenie się pompy a na wyświetlaczu pojawi się kod błędu, który uniemożliwił start. Niektóre modele dystrybutorów wyposażone są w programator dawek wydawanego paliwa (za kwotę lub określoną ilość litrów). W przypadku zaprogramowanej dawki paliwa do odmierzenia, liczydło elektroniczne zatrzyma proces napełniania w odpowiednim momencie, poprzez zamknięcie elektrozaworu. Jeżeli natomiast zbiornik samochodowy napełniany jest „do pełna”, proces wydawania zostanie zakończony z chwilą osiągnięcia 80-85 % pojemności zbiornika, w momencie samoczynnego zamknięcia się zaworu odcinającego, który znajduje się w zbiorniku. W trakcie podnoszenia się poziomu paliwa w zbiorniku samochodowym, wzrasta również ciśnienie gazu w nim. Z chwilą, gdy ciśnienie to wzrośnie do wartości ciśnienia podawanego przez pompę – proces wydawania samoistnie ustanie. Wówczas należy wyłączyć dystrybutor lub układ sam się wyłączy po upływie kilkunastu sekund.
Układ hydrauliczny wyposażony jest w elektrozawór dwustopniowy. Pierwszy stopień służy do stłumienia natężenia przepływu do wielkości ok. 10 dm3/min w momencie osiągnięcia 90-95 % wielkości zaprogramowanej dawki. Drugi stopień służy do ostatecznego zatrzymania wolnego przepływu w chwili, gdy osiągnięto wielkość nastawy.
Dodatkową funkcją elektrozaworu jest to, że dystrybutor nie będzie wydawał paliwa bez załączenia liczydła elektronicznego i rozpoczęcia nowej transakcji.