Standardowa naprawa pompy Corken wiąże się z wymianą wału, łożysk kulkowych, uszczelnienia mechanicznego, uszczelek gumowych i wpustów pryzmatycznych. Niejednokrotnie wymienić należy jeszcze wirnik, jeżeli wytarł się nadmiernie na szerokości lub zbytnio powiększył się otwór (utrata pasowania suwliwego). Po wymianie powyższych części i złożeniu pompy należy sprawdzić jej szczelność. Niezawodnym sposobem na wykonanie próby szczelności jest wypełnienie jej gazem propan-butan pod ciśnieniem ok. 5 bar i przyłożenie detektora nieszczelności do otworu technologicznego. Detektor gazu LPG winien być czuły na poziomie 1% DGW. Pozytywny wynik na detektorze świadczy, że pompa nie jest szczelna. W tym przypadku wymienić należy jeszcze Obsady pierścienia stałego i obrotowego uszczelnienia mechanicznego.
W uszczelnieniach mechanicznych pomp Corken FD/DLD150 jako elementy realizujące szczelność zastosowano pierścienie ceramiczne firmy John Crane. Jednakże mechanizm dociskowy dla tych pierścieni może być dwojaki:
- również firmy John Crane, z 8-ma małymi sprężynkami, rozmieszczonymi równo na obwodzie;
- firmy Corken, z jedną dużą sprężyną.
Jeśli chodzi o funkcjonalność obydwu mechanizmów, to nie ma między nimi różnicy, zwłaszcza na początku eksploatacji pompy. Po czasie jednak można zaobserwować, że pierścienie obrotowe z mechanizmami dociskowymi firmy Corken wycierają się „na skos” – czoła pierścienia obrotowego tracą równoległość, ekstremalnie nawet do 0,5 mm. Wynika to z tego, że zastosowana w tym mechanizmie jedna, duża sprężyna oddziałuje z inną siłą w różnych miejscach obwodu pierścienia. Biorąc pod uwagę fakt, że producent pomp Corken w początkowym okresie stosował uszczelnienie firmy John Crane a potem przeszedł na własne (nieperfekcyjne), podciągnąć to można pod zawoalowaną formę postarzania technologicznego.
W przypadku wymiany pompy Corken na stacji gazowej LPG zaleca się wymienić również sprzęgło łączące pompę z silnikiem. Wydłuży to niezawodną pracę nowej pompy.